reede, 8. mai 2015

Belize keskpank ja Caye caulker

Järgnev postitus tuleb nüüd suure hilinemisega, sest meil oli ülesaareline interneti probleem paar päeva. :)

Esmaspäeval suundusime targalt paadiga Belize Citysse, et minna panka raha vahetama. Veetakso pealt maha astudes ja panga poole kõndides haakis kohe ennast mingi kohalik koll ligi ja kõndis meiega pangani välja. Jutustas meile maast ja ilmast ning ajaloost ja Belizest. Kohale jõudes küsis raha.

Niisiis, kuskilt (ma ei tea kust) kuulsime, et ainus pank kes kanada dollareid vahetab on Central Bank of Belize. Nagu nimest võib arvata, oli tegemist Belize keskpangaga. Selle peale me muidugi ei mõelnud ja ma ei teagi mida me endale ette kujutasime, et see on mingi kommertspank vist või ma ei tea. Igatahes, kohale jõudes seisis meile suure relvaga onu ette, kes ütles, et siia küll sisse ei saa. Me olime muidugi hästi valmistunud ja vastavalt riides - lühikesed püksid, Rasmusel punane rätik päikesekaitseks pähe seotud (nagu piraat), päikeseprillid ees. Ütlesime siis, et foreign exchange on vaja ning seejärel saadeti meid järgmise turvamehe juurde, kellele seletasime uuesti, miks me seal olema ja seejärel pääsesime panka ka. Enne veel oli muidugi turvakontroll ja saime külalisload. Siis aga suundusime vastavasse kontorisse, kus meil paluti täita ära mitmed avaldused, kus siis üks tädi lõpuks teatas, et oi nemad üldse seal ei teegi sellist asja, mida meil vaja on. Iseenesest kõlab vist nagu loogiliselt, et Belize keskpank valuutavahetust ei tee, või mis? Päris piinlik.

No ja nii meie linna sõit siis asjatu oligi. No selles suhtes oli tore, et seekord oli esmaspäev ja linn oli rahvast käis, kõndisime läbi kohaliku slummi ja nägime koolilapsi minemas koju läbi kõige jubemaid tänavaid üldse. Nägime mis moodi kohalik elu linnas käib ja mis inimesed seal elavad. Belize City (algselt Puerto Valiz) oli kunagise Belize (Briti Hondurase) pealinn. Praegu käib riigi peamine majandustegevus Belize Citys ja samuti on seal sadamad, kus peatuvad kruiisilaevad. Infoks, siis praegune Belize pealinn on Belmopan. Belize Citys on toimunud päris palju katastroofe - kaks orkaani on linna maatasa pühkinud ja mitmel korral on linn maha põlenud. Viimased suuremad põlengud olid 1999 ja 2004 ning viimane suur orkaan oli 2010. Nii et linnaelanikud on kogu aeg ootel, et äkki midagi juhtub.

Mis seal ikka, saime vähemalt paadiga sõita, kui muust asja ei saanud. Paadisadamas sattusime veel rääkima ühe onuga kes Ambergris Cayel (suurem saar) mingit kinnisvaraarendust ajab ja sai temalt natuke infot küsitud äri ja elu kohta Belizes. Lisaks jõin ära mitu pudelit vett, nii et paadisõit tagasi saarele möödus jalad ristis. Ma mõtlesin, et ma ei jõuagi tervelt tagasi. Paat oli nii täis, et sõitis veel tavalisest kauem ka.

Praeguseks enam ei mäletagi, mis me sel päeval veel tegime. No meie tegevused on üpris korduvad ka muidugi. Iga päev käime ujumas, söömas, ujumas, söömas. Vahel jalutame mööda saart ringi ja käime kohalike poodides. Eilne tippsündmus oli muidugi see, et lõpuks ometi saime omale jalgrattad renditud. Isegi, et saar on tilluke, on meil edasi-tagasi kõndimist väga palju ja ratas on palju mugavam, kiirem ja tuulisem vahend. Eile siis käisimegi mööda saart niisama ringi sõitmas.

Üldiselt on nii, et hommikul ärkame 8 aeg (täna oli uus rekord 7.30), sest edasi on lihtsalt liiga palav magada ja lisaks lähevad lapsed kooli sellise kisaga, et läbi selle ei saa kuidagi magada. Edasi me toome endale kuskilt hommikusööki. Näiteks on meil siin ühe nurga peal üks tädi, kes teeb vahvleid ja täidetud fry jacke(täidetud pannkoogilaadsed asjad). Vahel siis võtame fry jacke ja vahvleid näiteks. Üks hiina tädi peab söögikohta, kust saab värskelt pressitud arbuusi- ja apelsinimahla - seda siis joome kõrvale. Siis on pirukatädi, kes küpsetab iga hommik kella 8-9 lihapirukaid (ja kell 10-10.30 on teine ring). Õnneks sain ikka piruka kuskilt hõlma alt veel kell 9.20 kätte täna. Tänaseks varusin banaani ja mangot ka ja sõime vahvleid vahtrasiirupi ja banaaniga.

Lõuna ja õhtu on meil tavaliselt segamini. Täna käisime ühte teise hiinlase juures burgerit võtmas kella 3 aeg nii et on tõenäoline, et peame veel miskit õhtul sööma. Õhtust püüame süüa erinevates kohtades, et ära ei tüdineks. Õnneks proovida on veel palju.

Graafik on meil siin natuke paigast ära, kaks päeva juba oleme väljas olnud täpselt keskpäeval, kui päike elusast peast ära sööb. Ja pealelõunal, kui väljas normaale on, oleme terrassil ja laseme leiba luusse. Peaks süsteemi kuidagi paika saama. et peale hommikusööki minema mereäärde ja keskpäevaks koju siestale tulema, et siis pealelõunal saaks jälle mereäärde minna. Ega see puhkamine on omaette teadus!

Panen siis mõned pildid ja eks püüame varsti jälle märku anda! :)

Veetakso sadam meie saarel

Teel Belize Citysse

Belize City

Kurja hiina tädi pood

Fry Jack ja värske arbuusimahl

Käisime ujumas

Kellegi pool maha jäetud maja juures

GO SLOW

Kodanikud

Ka see on suure maha jäetud hotelli kompleksi lagunev sild

Krabisid on tuhandeid, väikeseid ja suuri, punaseid ja pruune

Hommikune meat pie, 1BZ/0.50USD

Saare koer Bogie. Tal on oma trepp rannas, kust ta käib ujumas talle sobival ajal. Kalal käib ka.