kolmapäev, 10. september 2014

Jõudsime Calgarysse

Viimaks oleme jõudnud oma teekonnal Calgarysse, kus on imede ime - jõulud!

Peale Osoyoosist lahkumist suundusime mitte väga kaugele järve äärde, mida me olime juba püüdnud varem vähemalt kaks korda otsida aga lootusetult. Seekord saime aga oma ülemuse käest vähe täpsemad juhised ja leidsime järve üles ka.

Otsustasime ümber järve isegi jalutama minna aga loomad hirmutasid ära.

Oi, ja muidugi teel järve äärde peatusime ühes winerys, kus oli ka tasuta tasting bar, niisiis ostsime pudelikese kaasa ka, et ikka kuulsat Okanagani veini maitsta.

Peatusime seal kõigest ühe öö ja jägmisel päeval püüdsime järgmise järve äärde jõuda, mis asus aga kuskil mäe otsas taaskord ja mida lähemale järvele jõudsime, seda külmemaks läks temperatuur. Lisaks hakkas sadama paduvihma ja nii me siis kurvalt selle järveke ääres autos istusime.

Mul järjekord kipub vahepeal pisut sassi aga teel selle sama järve äärde, keset Kanada ei midagit, hakkasid tee ääres silma paistma sellised sildid.
Kuna oli külm ja vihmane, otsustasime, et targem on edasi sõita kui seal vihma käes passida. Lõpetasime oma teekonna Superstorei parklas, millest mul kahjuks või õnneks pilti pole.

Edasi liikusime tasapisi Calgaryle lähemale ja ikka üle mägede.

Tähtis kõrge punkt
Tee peal ikka vaatasime kõike mida võimalik ja peatusime seal kus midagi huvitavat oli. Külastasime ka Yoho ja Banffi rahvusparke, kus sõitsime mööda erinevaid traile ja vaatasime vaatamisväärsusi. Ühel päeval käisime isegi matkal kanjonis. Väga mõnus oli vahelduseks olla värskes õhus ja veidi liikuda. Külastasime ka Kananaskis Countryt mis on jälle selline omaette piirkond, vaated olid ilusad aga ööbimisega olid lood kehvad, seega sinna püsima ei jäänud ja läksime ikka edasi ja edasi.

Seal kandis oli/on karude üpris suur probleem, nimelt nad on igal pool. Eriti praegu, kui neil on tähtis aeg süüa otsida. Paljud campgroundid olid näiteks suletud, kuna karud on olukorra üle võtnud. Igal pool hoiatati, et karud on piirkonnas ja et oma asju ei tohi välja jätta. Meil on ilusti karusprei olemas ja igal pool kaasa, isegi wc-s! No mitte enam loomulikult.

Siin jälle üks ilus vaade teel. Ja see ongi päriselt selline!

Siin jälle üks sindrinahk, kes meie toitu tahtis väga agaralt pihta panna.

Tahtis vist karudega võitlema minna.

Kiusab koera
Järgmise pildi peal on näha, kuidas rong läheb ülevalt sisse ja tuleb alt välja. Nimelt on sellised nähtused spiraaltunnelid. Kuidas muidu rongid mägedes tõuseks ja laskuks?

Leidsime tee äärest ka hobused
Tegelikult nägime veel igasuguseid loomi, linde, liblikaid, puid ja taimi. Mägesid ja jõgesid, metsi ja kanjoneid. Kõigest ju pilte pole näidata!

Nüüdseks on mäed selja taga ja oleme jõudnud Calgarysse. Siin on maastik lame ja ümbrus üpris hall. Üleüldiselt ei ole Calgary siiani just suurematest linnadest mu lemmik, just oma struktuurilt ja välimuselt. Aga eks harjun ma siingi ja tundub, et püüame end ikka siia mõneks ajaks sisse seada, kuid eks aeg näitab. Hetkel peatume eestlaste juures, kes lubavad meil lahkelt siin olla, kuni endal ka asjad paika saame. Loodame, loodame, et ruttu. Natuke pahal ajal küll tulime võib-olla siia linna ja ega rahalisi vahendeid pole ka just priisata, seega peame lootma, et saame ikka varsti jalad alla. :) Oi, ja pühapäeva hommikul ärkasin kuskil campgroundil, viskasin lühikesed püksid jalga ja nautisin suvist päikest õues. Esmaspäeval oli aga Calgary mattunud paksu lume alla ja tundub, et seda jama jätkub ka homseks. Linnatänavad on täis murdunud puid, nagu tornaado oleks üle käinud! Osa linnast oli täna elektrita, valgusfoorid ei töötanud ja isegi Walmart oli kinni! Linnaelanikud on šokis ja keegi ei saa aru, kuidas sai 24 tunniga suvest talv. Aga õnneks... Lubatakse nädalavahetuseks jälle 20+ kraadi sooja suveilma! Tere tulemast Kanadasse!

Eks siis näis mis meist siin saab! Hetkel on katus veel pea kohal!

Lisan veel paar pilti.

Ma olen ka seal hästi kaugel

Calgary täna hommikul

Puid on igal pool. Osad tänavad on kinni.